Aktualności
Szkolenie
Zapraszamy na szkolenie online pt. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją – wdrożenie zmian i sposób pracy od 10.12.2023r.
Organizator:
Związek Gmin i Powiatów Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego
Termin spotkania:
Kiedy: 06.11.2023 r. oraz 14.11.2023 r.
O której: 8:30 – 14:30
Jak: spotkanie online
Tematyka:
I. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Przepisy wykonawcze do ustawy archiwalnej
- Wytyczne Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych
- Ustawa o doręczeniach elektronicznych
II. Zarządzanie dokumentacją
- Definicja dokumentu - dokumentacja elektroniczna i papierowa
- Obowiązki aktotwórców w zakresie postępowania z dokumentacją
- Współczesne systemy kancelaryjne
- System kancelaryjny a system wykonywania czynności kancelaryjnych
- Podstawowy system wykonywania czynności kancelaryjnych i wskazywanie wyjątków
III. Wdrażanie systemu EZD
- Czym jest system EZD? Etapy i zasady jego wdrażania
- Wymagania wobec systemów klasy EZD
- Rozwój systemu EZD i integracja z innymi systemami teleinformatycznymi stosowanymi w Podmiocie
IV. Obieg dokumentów i czynności kancelaryjne w systemie EZD
- Rodzaje przesyłek wpływających do podmiotu w systemie EZD i sposoby ich procedowania
- rejestracja wpływów papierowych i elektronicznych (różne kanały)
- odwzorowanie cyfrowe (skanowanie)
- wprowadzanie metadanych
- dekretacja przesyłek w systemie EZD oraz dekretacja zastępcza
- tworzenie i prowadzenie składów – chronologicznego i informatycznych nośników danych
- Prowadzenie dokumentacji w komórkach organizacyjnych – elektronicznie i tradycyjnie
- pojęcie sprawy i dokumentacji nietworzącej akt sprawy
- klasyfikacja rzeczowa, teczka rzeczowa i akta sprawy w systemie EZD
- Tworzenie pism w systemie EZD, akceptacja wielostopniowa i ostateczna
- Wysyłka korespondencji w systemie EZD – tradycyjnie i środkami komunikacji elektronicznej
- Doręczenia elektroniczne i problematyka ich obsługi
- terminy załatwiania spraw i ich obliczanie
- doręczanie wezwań i innych dokumentów wymagających potwierdzenia odbioru
- stosowanie pełnomocnictw
V. Obsługa składów
- Organizacja i umiejscowienie składów
- Zarządzanie składami – układ dokumentacji w składzie i jej ewidencja
- Przekazywanie dokumentacji ze składów do archiwum zakładowego
VI. Archiwizacja dokumentów w systemie EZD.
- Organizacja i zadania archiwum zakładowego w systemie EZD
- Przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
- Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
Prowadzący:
Roman Stempel - Dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.
Zasady rekrutacji:
- Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego:
- Termin 6.11.2023 - FORMULARZ REJESTRACYJNY.
- Termin 14.11.2023 - FORMULARZ REJESTRACYJNY.
- Udział w szkoleniu zostanie potwierdzony e-mailem (podanym w formularzu), gdzie prześlemy link umożliwiający udział.
- Uczestnictwo jest bezpłatne.
- Liczba miejsc jest ograniczona, maksymalnie 2 osoby z jednostki.
Jeśli masz problem z odczytaniem tej informacji, skontaktuj się z nami.
